Ніжинський Будинок дітей та юнацтва
ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА
Позашкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти, визначеної Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», і спрямована на розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.
Докладно про позашкільну освіту
Система позашкільної освіти – освітня підсистема, що включає державні, комунальні, приватні заклади позашкільної освіти; інші заклади освіти як центри позашкільної освіти (заклади загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, в тому числі школи соціальної реабілітації, міжшкільні навчально-виробничі комбінати, заклади професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої); гуртки, секції, клуби, культурно-освітні, спортивно-оздоровчі, науково-пошукові об'єднання на базі закладів загальної середньої освіти, навчально-виробничих комбінатів, закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої; клуби та об'єднання за місцем проживання незалежно від підпорядкування, типів і форм власності; культурно-освітні, фізкультурно-оздоровчі, спортивні та інші заклади освіти, установи; фонди, асоціації, діяльність яких пов'язана із функціонуванням позашкільної освіти; відповідні органи управління позашкільною освітою і науково-методичні установи; інші суб’єкти освітньої діяльності, що надають освітні послуги у системі позашкільної освіти.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших націй і народів;
- виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
- здобуття учнями, вихованцями, слухачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
- формування у вихованців, учнів і слухачів свідомого й відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, навичок безпечної поведінки;
- задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, учнів і слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
- задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;
- вдосконалення фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів, підготовка спортивного резерву для збірних команд України з різних видів спорту;
- організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
- виховання в учасників освітнього процесу свідомого ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
- формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів;
- здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи
-
Положення про офіційний веб-сайт Ніжинського Будинку дітей та юнацтва Управління освіти Ніжинської міської ради Чернігівської області в глобальній інформаційній мережі Інтернет
СИСТЕМА ТА МЕХАНІЗМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
- ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НБДЮ
Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в Ніжинському Будинку дітей та юнацтва орієнтована на:
- партнерство та професійну взаємодію у навчанні, вихованні, розвитку й соціалізації здобувачів освіти;
- недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);
- академічну доброчесність та академічну свободу учасників освітнього процесу;
- прозорість та інформаційну відкритість закладу позашкільної освіти;
- сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;
- справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників і тренерів-викладачів;
- сприяння здобувачам освіти у формуванні та реалізації їхніх індивідуальних освітніх траєкторій.
Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 07.12.2020 №01-11/78. У додатку до них наведено Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу позашкільної освіти за чотирма напрямами:
- освітнє середовище закладу;
- система оцінювання здобувачів освіти;
- педагогічна діяльність педагогічних працівників, тренерів-викладачів;
- управлінська діяльність.
СТАТУТ НІЖИНСЬКОГО БУДИНКУ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА
Нормативна база позашкільної освіти та виховної роботи
П О С Т А Н О В А від 6 травня 2001 р. N 433 Київ
ЗАКОН УКРАЇНИ "Про позашкільну освіту
Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти (ЗАТВЕРДЖЕНО: Наказ Державної служби якості освіти України від 07 грудня 2020 р. № 01-11/78)
ст. 30 Закону України "ПРО ОСВІТУ"
Постанова Кабінету Міністрів України; Програма, Паспорт, Заходи від 30.06.2021 № 673
- Лист МОН України від 16.03.2022 р. №1/3472-22 Про виконання Указу Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО від 16.03.2022 №143/2022
- Лист МОН України від 18.03.2022 р. №1/3544-22 Про забезпечення освітнього процесу в закладах позашкільної освіти під час дії воєнного стану
- Лист МОН України від 29.03.2022 р.№ 1/3737-22Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні.(Додаток 1.Додаток 2)